Tuesday, January 22, 2013

Cheritera 21

Assalamualaikum.

21 tahun..
Alhamdulillah..sedar tak sedar aku dah pun menjengah angka 21 tahun tepat 15 Januari 2013 yang lalu..
Dah lame kan?
AAK ?
Bukanlah aku nak story pasal aku kena prank ke ape ke..just nak sharing dengan pengunjung-pengunjung sekalian..
*bajet macam beribu-riban yang mai baca..AAK ?

Pertama kalinya,aku tak tahu nak luah betapa bersyukurnya aku kerana diberi kesempatan oleh Allah untuk menjalani hidup sebagai manusia selama 21 tahun...Rasa macam dah tua*kuang-kuang..
21 tahun,bukan satu tempoh yang pendek.Orang kata kalau impun duit mesti dah juta-juta kan ?
Dalam pada aku riang gembira menjadi 21 tahun,rupa-rupanya ada banyak yang aku tak tahu.Bertambah usia bukan pada keseronokan menyambut dengan kek dan hadiah semata..banyak yang terselit di celah-celah rasa ulang tahun tu..
21 tahun...aku dibesarkan dan dipelihara penuh kasih dan sayang yang tak terperi oleh kedua ibu bapa yang sentiasa berada di belakang..menghulur kekuatan kala aku lemah berdiri...
Mak..sembilan bulan berteduh di dalam rahimmu..
Mendidik aku mengenal erti kehidupan...
Membawa aku jauh meneroka dunia ini..
Tuhan..rahmatilah dia.sesungguhnya tanpa belas kasihnya mengandungkan diri ini,tidak dapat ku melihat indahnya dunia ini..

Duhai ayah..
Yang bersusah payah membanting tulang mengerah tenaga demi menyediakan apa yang kurang,
Melimpahkan apa yang lebih..
Tuhan..kau berilah kebahgiaan buat insan-insan ini...
Sesungguhnya tidak ku tahu nilai jasa mereka mendewasakan diri ini..
Dan aku tahu takkan cukup usia ini membalas jasa mereka..

Tak lupa kepada kawan-kawan yang sentiasa memberi sokongan dan semangat kala rebah aku menyembah bumi..Thanks for everything!




*Ini gambar kawan kite,besday die sehari lepas besday kita..huhuhuhu..we oull share kek ni taw.. Thankss Munn.sayang awak ketat-ketat , sendat-sendat !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...