Monday, June 13, 2011

FeNOmEnA mUkA BuKU

assLAmuaLaIkUm

oke...korang-korang hari niee aku eceted sanad-sanad nak story ngan korang-korang

huwaa....

cam best je pieja

aci cite-aci cite

shut up laa..

dengar laa dulu ape aku nak bilang nie..

ko nak bilang ape?

1..2...3..4

eh helo..bilang stand for story oke..

DUSH!***

hey pieja...kemon laaa....sejak bila pulak belog ko ade drama free nie...

maen dialog-dialog plak???

hish ko nie....

dah..dah....stop be annoying....

behave yourself oke..

ok..ok...

so....

as all of you know

gejala muka buku

atau nama inggerisnyer

FACEBOOK

facebook ataupun muka buku bukan lagi fenomena baru

aku pon mula membina akaun menda alah nie sejak aku masuk poly laaa

tu poon sebab tengok member-member aku begitu ghairah menglogin akuan akaun fb nie

so aku pon ase cam best je...

dari situ aku boley menjejaki kawan-kawan sejak aku

TADIKA
 SEKOLAH RENDAH
SEKOLAH MENENGAH
SEKOLAH TEKNIK

sampai laa ke jiran tetangga aku

waaaaaa

sempoi je kan...

aku taa nafikan

fecebook banyak memberikan aku ruang

menjejak kasih sahabat-sahabat lama yang pindah

hilang...

eh hilang???

wat ever

dan dari akuan akaun muka buku tu juga

aku jumpa CIKGU aku

yang ajar aku dari darjah satu sampai laaaa

aku menjejakkan kaki ke poly nie

thank ea..MARK ZUKERBG...

ah lantak laa cene pon aku eja...

anda banyak merapatkan kembali hubungan aku ngan kawan-kawan aku ea...

well tu satu story laaa

nie satu lagi

fenomena yang aku cukup taaa suka

CHAT BOX

chat box....fungsi lebey kurang....macam mesej laaa

hurm....ok..not bad...

tapi yang BAD nyer kat sini...

bila orang yang taa berapa naa kenal add...

then approve...

ok..you be my friend... in FACEBOOK

so...kita kawan..

hai sana..

hai sini....

salam sana...

salam sini..

owh....anda dari OVERSEA..

naaa belajar pasal MALAYSIA aku yang tercinta...

owh ok....

urm..anda dari...SELATAN...

urm....naaa belajar bahasa UTARA

ok....cenggitu-cenggini

then...bla..bla...blaa..

na... nombor phone boley???

waaa..ini daa lebey lorh...

dulu cakap laen now...

story laen lak....

boleyy tolong explain....

aku taa nafikan aku memang BAGI tapi tu just untuk yang aku daaaaa 

lama mesej + chat=kenal sanad2 ok...

fine!

tapi kan yang aku heran ssekarang nie

bila ade text macam nie
"hai" or "salam"

so aku pon

"hai"

or "salam"

then..

bla..bla..bla....

dah tu

end nyer

"eh awak nie layan gak laki ea...."

fine...thank kos remind me

tu satu story but when

"hai"

then aku pon cam malas r

gara-gara insiden lalu 

 "pieja la dolce is offline. Your messages will be sent to her inbox."

so pandai-pandai laa korang tafsirkan

dah lelama..aku pon...on9 laa balik chat tu bile aku rasa selamat...

toink!

chat box tu bunyi pulak 

then the same person 

ok....ape die cakap

V
V
V
V
V
V

T_T

"sombong laa awak ni...macma laa cum sangat!"

oh welll....

thanks eaa for the PUJIAN

sooo sweet..

sekarang aku dapat konklusion nyer

bila kita balas diorang cakap 

"Eh melayan la ko"

then bila kita wat taa peduli

"Sombong la ko..macam nak ngurat..chat jer pon"

ok fine....

jangan jadikan MUKA BUKA tu sebagai medan mencari jodoh ok!

honestly aku nak gtaw..

bagi aku,bile orang antaa chat kat aku..means..dia nak kenal n kawan ngan aku...

so kalau niat dia baek taakan aku nak do know je..

hello...mak aku selalu suruh aku  bersangka baek dengan orang ok...so

sile betulkan niat anda ae....

kalau kau nak chat ngan aku..

bincang soal agama,isu semasa

well aku on jer

tapi kalau ko nak test aku

sorry erk....

aku bukan bahan ujikaji 

level kegedikkan perempuan ae..

aku ngaku memang aku taa cantik

taa lawa...

so taa payah ko susah-susah nak suruh aku cermin muke aku ok...

so....

....end of story...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...