Thursday, February 24, 2011

novel oh chenta...



korang daa baca belom novel kat atas???
belom???
alaaa....ugi ler..aku bawu nak share ngan ampa...
ok....
ok....
aku bagi korang dia punyer sinopsis dulu erk...
korang ambik mood dulu erk...

Adrianna Mayesa (Ad), si tukang jahit yang rela berkorban demi keluarga tirinya. Walaupun dirinya tidak dihargai dan sering dipergunakan, namun itulah keluarganya semenjak ibunya meninggal dunia. Apatah lagi dia tidak pernah mengenali ayah kandungnya.Takdir hidup menemukannya dengan Tengku Farriel Izumi (Iz) melalui satu salah faham. Dia yang pada asalnya diupah untuk menyamar sebagai kekasih Iz telah menjadi isteri akibat desakan Nenda Nerrisa. Setelah bergelar suami dan isteri, barulah Iz mengecam Ad, si tomboy yang pernah menjadi seterunya ketika di zaman persekolahan dahulu.Maka, hiduplah mereka dengan pelbagai syarat dan perjanjian. Masing-masing menyakiti hati masing-masing.Ad dikehendaki menyambung pelajaran supaya setaraf dengan Iz yang berpelajaran tinggi. Manakala Iz dikehendaki mengurangkan saiz badannya daripada XL kepada M, supaya sepadan digandingkan dengan Ad yang slim.Setelah menempuh hidup bersama, cinta pun mula memekar di taman hati masing-masing. Ini membuatkan Iz keliru di antara cintanya terhadap Ad atau Marina, pujaan hatinya selama ini.Kemunculan Tengku Ihsan, sepupu Iz a.k.a. playboy diraja telah mencabar ego Iz sebagai suami Ad kerana Ihsan terang-terangan cuba mencuri hati Ad.Demi harta, Tengku Faris (papa Iz) tegar berkomplot dengan Mak Cik Midah (emak tiri Ad) untuk memisahkan Ad dan Iz. Dia mahu Iz mengahwini Marina yang berstatus jutawan.Akibat komplot itu, sebuah rahsia yang tersimpan kemas selama ini pecah jua akhirnya.Siapakah Ad sebenarnya? Apa kaitannya dengan Ann, cinta pertama Iz? Berjayakah rumah tangga mereka mengharungi segala badai yang mendatang? Semuanya bakal terjawab di dalam AD+IZ

haaa..amacam..daa dapat apew apew feel???

okey..aku nak bagi komen cikit yerk sal novel nieyh...

bgi aku penulis nie kreatif jugak..hasilkan novel yang berunsur kekeluargaan dalam percintaan
korang ingat mudah ker nak wat orang sentap,tacing,ow...
suker ngan jalan citer yang kita cipta...
bukan mudah ooo..
kredit to you laaa
EURY ATHENA...
aku sanggup cari novel niyh even aku demam masa tuh..
satu kangar aku pusing..
akhirnya aku temukan nye terpamer elok kat arau..
cett..
penat aku survey kangar..
alih-alih kat arau je...
tapi tak pew berbaloi...hekh..hekh....
ok laa...
paperpon...
novel nie belom mampu menewaskan CINTSA KAU DAN AKU
dalam rangking novel kegemaran aku n best reading novel aku..kah..kah..kah..
aku punyer statement...
haaa..korang nak tawu sal CINTA KAU DAN AKU lak ker??
ok..
ok..
next entry lak yer....
sbor..sabor...
next entry..aku janji...

(^_^)
:)
senyum selalu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...