Friday, March 11, 2011

kenduri..oh kenduri...

citer sal kenduri nieyh...
aku de laa satu kejadian yang takkan aku lupakan..
jadi tukang masak lauk pengantin.....
huuuuwaaa.....nak jer aku bold satu entry nieyh...

haaa....pada tanggal 11 MARCH yang mendung lagi nak berhujan...
aku sedang nyenyak tiduw diatas katil mak bapak aku..
dengan nafsu tidur yang sangat2 memuncak...
al maklumlah....kat ostel tak cukup tidow...
ok..back to the story....
MAK aku yang terchenta datang ler..dengan penuh kasih sayangnya....
"suria...suria..bangun..kaih laa...nuh...cik nab hang suruh hang masak lauk pengantin nuh..."
pergh....setibanya ayat -ayat cinta tu menampar taik telingaku....
terpacak 90 darjah...kat atas katil tuh...
"MAK........biaq betui....aku nie dah laa lama tak pegang senduk,garam gula kat dapoq tuh...."
ayat tu hanya berkumandang kat dalam aty jaaa...
hah...mak aku nie...macam laa aku kat poli pegang senduk...jumper ada laaa...
power code ker..
nie tak...
biar betul...
xkan aku nak masak kot...


well!!!..
aku niekan hamba ALLAH yang comel...
hahahahaha..
perasankan???
tapi mmg betul kan??
kan?
kan?

angguk cepat...
ngaku cepat..
baetul tak aku comel...
hahahha..
terima kasih..terima kasih....
atas pujian tersebut..
ok laa..back to the story.....
ok..dalam kelam kabut n gelisah-resah aku nie..
sepupuku yang comel lagi kiut nie datang laa kat umah aku tepat pada waktunya...

jap nie gambo die...

nie gamboo curi taw...kah kah kah ...
tapi die laa yang banyak membantu aku menyediakan juadah untuk pengantin tu makan....
ok laaa....
nie gambar aku nagna die..tak adil laa 2 org masak...die ja yang masuk lam blog aku nieyh...


over tak senyuman kami...
well...kite org kan chumil....kan?
kan?
kan?
ngaku cepat....cepat....
kan?

ok lah...kat sini jew nak citer..
tapi kan..lauk pengantin yang kami masak tu...habis disapu oleh jejaka-jejaka dan tetamu yang tak bertauliah..
tau lew...masakan kami tuh....sedap..tapi jangan ler bantai semua sekali....adoi....
sian kat kami xsempat ase pon..
but...its sweet laaa
kenangan yang aku mmg boleh lupa...
hahahaha...
berbekalkan ikan siakap,ayam masak merah,sotong and udang..kerabu mangga..
tadaaa...semua nyer mmg menjilat jari kaki...
k bye nak out dah..
bye..
(^_^)
:)
senyum selalu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...