Friday, March 25, 2011

kesilapan atau keegoan????

kesilapan.....
ade x manusia yang tak pernah buat silap????
mane ade kan???
kan???
kita manusia.......
memang tak lepas dari melakukan kesilapan.....
kita tak mungkin lepas dari melakarkan khilaf di atas mukabumi ini....
kesilapan dalam  hidup kita adalah cikgu yang terbaik untuk kita mematangkan diri kita....
paling simple....kesilapan nie mengajar kita untuk menjadi lebih mengenali erti kehidupan....
lebih menghargai apa yang sedang kita kecapi....
bahkan menjadikan kita lebih tenang dan arif mengenal likunya hidup ini.....
peritnya melalui suatu kebenaran....

ok....bila adenyer kesilapan....
ade satu lagi...
bila kita melakukan kesilapan....
mesti ade maaf die kan?????

hurm...bercakap tentang isu ini...
aku jadi pelik seketika....
yee laaaa...
sometime.....bila ada orang wat salah kat kita...ke...wat kita termarah kew???
mesti kita cakap macam nie..
"hurm...dah laa wat salah....bukan reti nak mintak maaf...heh.."

ok...tu situasi bila kita marah n salah tu..org len yang mula....
tapi kalau time kite lak......
ase2 ayat nie pernah tak keluaq dari mulut kite???
"aku takkan maafkan dia...ingat senang ke aku nak lupa...."
pullak...ooo..time die tadi...sumer kene mintak maaflah....ampunlah....
alih2 time org....huh....
lu pkir laa sendri......



okey.....fine....terpulanglah nak cakap apew...yang adew dalam kepala nieyh....
ehhhh...maksud aku...ape yang aku nak konklusikan kat sini....
kite boleh  n sentiasa nak org minx maaf kat kite
tapi.....kalau kita
susah lak nak ungkap perkataan 
"saya maafkan awak..."
tak pun....
"its ok.."
hurm...inilah dikatkan gejala EGO...
EGO...
setiap manusia mmg lumrah lah kan...
ade jer sikap2 yg bek n sebaliknya...
so..masing2 kenalah main peranan....
kite kena saling melengkapi...
supaya cacat cela dapat diatasi,,,,,
ok lah..nak out dulu...ade mase....kiter ceciter lagi yerk...
(^_^)
:)
senyum sokmo...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...