Monday, May 9, 2011

saya sedar siapa saya


saya sedar siapa saya

tak ada harta untuk dibanggakan 

tak ada rupa untuk ditunjukkan

tak ada budi untuk ditabur

tapi....

saya masih ada sesuatu yang bernama maruah...

sesuatu yang aku ada untuk terus menyusuri hari-hariku di muka bumi ini

aku sedar dimana kaki ini berpijak

dimana tangan ini layak ku gapai

dimana tempat untuk ku berpaut

bukan ku pinta kasih yang teguh

cinta yang tiada tara

bukan ku cari kesempurnaan

bukan ku pinta segala kelebihan

biarkan aku hidup dengan duniaku

sekalipun hanya mimpi biarkan aku bermimpi seketika

usah dikejut aku dari tidur ini

biarkan kuhanyut seketika bersama mimpi indah ini

kerana saya sedar siapa saya

mungkin tidak layak mengecapi bahagia

di alam realiti

:'(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...