Tuesday, May 31, 2011

sebuah perjalanan (continue~~)

assalamualaikum..

ok..sekarang aku nak sambung entry aku yang tertunggak tu....

lepas jer aku tanya uncle tu..

aku pon...stay la kat seat yang memang disediakan untuk pengguna pengangkutan awam kat situ....

aku tak kesah bab tu...

tapi aku kecewa laa...cube korang bayangkan...dari pukol 5 lebih-lebih minit aku tunggu...

kol 6 lebih puluh minit baru aku dapat bas...

tu aku tak kisah sangat la...standard r....pernah aku tunggu bas dari butterworth ke alor setar....

masa tu PENANG SENTRAL dalam proses pembinaan lagi...pukol 1:30 kat situ...pukol 7 malam

aku masih terpacak kat situ....

so aku d ah biasa ar...

yang aku kecewa sangat.....pasal pakcik tu...

actually...aku sangat-sangat menyanjung tinggi pak cik-pak cik yang memegang jawatan perkhidmatan awam nie...

ye laa...tanpa diorang belum tentu aku dapat balik....

tanpa diorang camner orang-orang kita yang tak ade kenderaan nak bergerak kesana-sini...

so,aku memang tabik double spring laaa kan...

tu satu hal....

bile pak cik tu wat aku camtu...

aku terkilan sangat...

aku paham maybe pak cik tu letih seharian memerah keringat...

aku tak kesah...

tapi perlu ke tipu aku...

susah ke nak sebut "pukul  6:40 jap g dia jalan laa"

haaa...easy right??

tak payah susah....

nak tipow-tipow aku....

lagipon..aku bayar laa..bukan sesuka hati mak bapak aku je aku naek...

peasanan aku sebelom aku end of story..

"orang berbudi...kita wajib berbahasa

orang memberi jangan segan-segan merasa"

^_^

salam sayang

PIEJA LA DOLCE

2 comments:

  1. http://nurfuzie.blogspot.com/2011/05/chaiyok-cik-en-pencarian-cik-en-dan.html
    JOM JOIN CONTEST CIK EN

    ReplyDelete
  2. urm..thank for the invitetation
    :))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...