Sunday, May 15, 2011

..:::SeLaMAt HaRI GURu:::...


16 MEI

setiap tahun pada tanggal ini

semua insan bergelar guru akan diraikan...

hari yang dikatakan untuk mengenang jasa guru...

nak mengenang jasa guru...

pergh asenyer tak terkenang der...

tapi masa sekolah dulu kalau hari guru

salah satu cara nak celebrate hari guru 

wat jamuan..

collect duet ramai2

beli nu.. beli nieyh...

yang ade duet lebih bagi la hadiah nu..hadiah nie...

pastu masa hari guru macam nielah

nak dengar cikgu2 nyanyi lagu nie..

Lagu Hari Guru
Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua
Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta
Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

tu lagu yang mmg konfem2 tiap2 kali hari guru aku akan dengar..

tapi itu hari guru bila mase aku masih berfikiran...

hari guru...nak bagi hadiah..lagi cantik..lagi mahal dari kengkawan..

dalam hati tu trang tang-tang nak menunjuk-nunjuk

tu zaman bebudak laa....

sekarang aku dah berusia 19 tahun

so fikiran dan pandangan pon dah matang(matang ker?)

bagi aku guru...seorang insan yang cukup tinggi derajat nyer

bagi aku hari guru adalah hari2 yg aku lalui dalam hidup aku

dari sebengong manusia aku nie

dengan magic touch dari insan bergelar GURU

aku mampu melangkah sejauh ini...

sesungguhnya guru..jasamu terlalu besar untuk aku ungkap dengan kata2

guru...

aku tahu bukan hadiah yang mahal-mahal

bukan kedudukan yang sempoi-sempoi

bukan wang yang berjuta-juta 

bukan pujian yang melambung-lambung 

yang anda mahukan untuk membalas jasa-jasamu

tapi dengan sekeping kertas

yang bertaip nama aku

angka giliran aku

yang listkan subjek yang aku ambik

n tertera berapa banyak A++

yang aku dapat....

n sejauh mna aku melangkah dalam hidup ini dengan kejayaan..

cikgu...

tiada kata mampu kuungkap bagi melahirkan rasa bertuah aku menjadi anak didikmu

betapa aku bangga mengenali insan sepertimu

harapanku

teruslah berdiri disisiku

mendidik anak bangsamu

mengenali kedewasaan ini

meneroka alam yang penuh pancaroba

mengharungi lautan gelora cabaran hidup

tanpamu guru siapa lah ku

doaku semoga dirimu sentiasa dibawah payung rahmatnya

sentiasa gagah menongkah arus hidup ini demi melahirkan pewaris yg beribawa

akhir kata 

TERIMA KASIH CIKGU!!!!!!!!!!!!!!

Terima kasih cikgu yang mengajarku membaca
Terima kasih cikgu yang mengajarku menulis
Terima kasih cikgu yang mengajarku melukis
Terima kasih cikgu yang mengajarku mewarna
Terima kasih cikgu yang mengajarku mengira
Terima kasih guru yang mengajarku erti hidup
Terima kasih guru yang mengajarku mengenal diri
Terima kasih guru terawal – ibu dan ayah
Terima kasih guru muqaddam
Terima kasih guru tadika
Terima kasih cikgu sekolah
Terima kasih pensyarah
Terima kasih guru sejati
Jasamu akan tetap ku kenang hingga ke akhir hayat ini
Terima kasih, selamat hari guru~
~end of story~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...